Kalenterikarju: “Juokseminen korvasi tupakan”

Vloggaaja Kalenterikarju eli Mikko Toiviainen, 27, lopetti tupakan ohella myös muut päihteet.

› Lue lisää

4 x hyvinvointiappi

Muutama sovellus hyvinvointiin.

› Lue lisää

Tiesitkö että...

Kestävyys kehittyy jo 10 minuutin liikkumisessa

Kestävyysharjoittelu kuulostaa pitkiltä lenkeiltä kävellen, juosten, hiihtäen, tanssien tai uiden. Jokaisen on tärkeä liikkua pitkäkestoisia, yhtämittaisia jaksoja, mutta kestävyyttäkään ei tarvitse aina tuntitolkulla harjoittaa. Jo 10 minuutin liikuntajaksot kehittävät kestävyyttä.

Myös arkiliikkuminen, kuten käveleminen tai pyöräileminen kouluun tai asioille, kavereiden luokse ja harrastuksiin, kehittää kestävyyttä.

Mihin sitten tarvitaan lihaskuntoa, liikehallintaa tai liikkuvuutta? Ja kuinka niitä voi harjoittaa. Lue lisää

#eiseoonoloo: Laskettelu

Miltä tuntuu olla vuosien tauon jälkeen hiihtohississä? Metropolialaisilla oli lomalla mahdollisuus kokeilla laskettelua Levillä.

Fressis

#eiseoonoloo: Kiipeily (osa 2)

Mitä mieltä metropolialaiset ovat seinäkiipeilystä? Katso fiilikset Salmisaaresta.

Fressis

#eiseoonoloo: Kiipeily (osa 1)

Kaipaatko lajia, jossa on haastetta? Nouse yläilmoihin Metropolian opiskelijoiden kanssa, sillä lajikokeiluissa on vuorossa seinäkiipeily.

Fressis

#eiseoonoloo: Jousiammunta

Kivaa tekemistä porukalla? Metropolian opiskelijat lähtivät porukalla testaamaan jousiammuntaa.

Fressis

#eiseoonoloo: Lihaskuntotreeni

Porrasjuoksua lämmittelyksi ja on aika treenata voimaa ja lihaskuntoa. Metropolialaiset ottavat haltuun pikatreenin.

Fressis

#eiseoonoloo: Porrasjuoksu

Metropolialaiset löysivät lajin, jossa kunto nousee kohisten ja mikä parasta, se on ilmainen!

Fressis

#eiseoonoloo: Lajitestaus alkaa tästä

Metropolia AMK:n sairaanhoitajaopiskelijat ottivat kuukaudeksi Fressiksen somen haltuun ja lähtivät testaamaan uusia liikuntalajeja porrasjuoksusta seinäkiipeilyyn. Katso video ja tiedät miksi!

Fressis