Kysymys & vastaus

nikula69

Erektiohäiriöihin voi olla monia syitä. Yksi erektiohäiriöitä aiheuttava tekijä on nikotiini. Nikotiini vaikuttaa verenkiertoa heikentävästi. Tällöin veren virtaus peniksen paisuvaiskudokseen heikkenee, jolloin erektio vaikeutuu. Nikotiini vaikuttaa erektiota heikentävästi riippumatta siitä, mistä sitä saadaan. Tavallisimmat nikotiinin lähteet ovat tupakka, nuuska ja sähkötupakka.

Lue lisää nikotiinin vaikutuksesta erektioon aiemmasta vastauksestamme liittyen nuuskan käyttöön ja erektio-ongelmiin.

Hyvää jatkoa sinulle!

Kysymys & vastaus

jonne/es

Hei ja kiitos kysymyksestäsi!

Peniksen seisomiseen eli erektioon vaikuttavat monet asiat. Kysymyksesi ei avaa sitä, oletko koskaan saanut erektiota vai onko erektion ylläpitäminen hankalaa? Tapahtuuko näin yksin vai yhdessä kumppanin kanssa?

Erektion lopahtaminen on hyvin tavallista ja syynä voi olla esimerkiksi väsymys, jännittäminen tai epäonnistumisen pelko. Terveydentilan muutokset voivat myös aiheuttaa erektiohäiriöitä. Nuorilla on harvoin kyse sairauden aiheuttamasta erektiohäiriöstä. Tämä on kuitenkin mahdollista. Jos olet huolissasi terveydestäsi, hakeudu rohkeasti juttelemaan koululääkärin kanssa asiasta.

Kaikilla miehillä on ajoittain haasteita erektion kanssa. Onkin tärkeää, että tutustut rauhassa omaan kehoosi ja siihen, mitkä asiat saavat sinussa aikaan mielihyvää ja kiihottumista. Lisää tietoa erektiosta ja kiihottumisesta voit lukea Väestöliiton sivuilta.

Aurinkoista kesän odotusta!