Kysymys
Seksi
Neiti20 Minipillereiden fyysiset sivuoireet Hei! Minulla olisi kysymys minipillereistä. Voivatko ne aiheuttaa harmittomia ja ohimeneviä fyysisiä sivuoireita henkisten sivuoireiden lisäksi?
Fressis

Moikka! Kysyit mahdollisista fyysisistä sivuoireista liittyen minipillereihin.
Minipillereistä, kuten kaikista lääkkeistä, voi tulla erilaisia fyysisiä sivuoireita.
Tyypillisimpiä minipillereihin liitetyistä oireista lienevät ihon rasvoittuminen, päänsärky, pahoinvointi, rintojen arkuus, epäsäännöllinen vuoto tai vuotojen poisjääminen ja painon nousu.

On kuitenkin hyvin yksilöllistä, kuka sivuoireita saa. Esimerkki vuodoista: jollain tulee tiputtelua, toisella kuukautiskierto säilyy ennallaan ja jollain vuodot jäävät kokonaan pois. Jotta näkee, mikä on oman kehon lopullinen reaktio pilleriin, kannattaa seurailla tilannetta ainakin muutama kuukausi.

Mukavaa loppusyksyä!

Oliko vastauksesta hyötyä?