Rytmi

Pidä huolta mielestäsi

Mielen hallinnassa on kyse konkreettisista taidoista, joita voi oppia ja harjoitella. Lue viisi vinkkiä, joita lisäämällä omaan elämääsi voit lisätä myös omaa hyvinvointiasi.

Pidä huolta mielestäsi

Relaa

Muista rentoutua. Mikä on sinun oma rentoutumiskeinosi? Kuunteletko musiikkia, urheiletko, soitatko tai laulatko, teetkö käsitöitä, vietätkö aikaa kavereiden kanssa?

Uskalla yrittää

Jokaisella on omat vahvuutensa. Ei haittaa, vaikka asiat eivät aina onnistuisi. Yrittäminen kannattaa aina.

 

Mitä onni on?

Tunnista, mitkä asiat tekevät sinut onnelliseksi.

 

Hyvät arkirutiinit

Yritä löytää itsellesi sopiva, tasapainoinen arki. Välillä voi olla haastavaa tasapainottaa arkea koulun, harrastuksen, töiden ja kaverien kanssa. Jos koet tämän olevan haastava, voit kokeilla eri arjen osa-alueiden merkitsemistä kalenteriin. Muista mikä sinulle on ensisijaista, ja aikatauluta näiden mukaan menosi. Lue lisää arjen rytmistä ja rutiineista

 

Tee joku muu iloiseksi

Jotta mielesi voi hyvin näe kavereitasi ja pidä huolta, että teette asioita, jotka tekevät teidät iloisiksi.

 

Lue lisää asioista, joilla voit itse vaikuttaa mielen hyvinvointiisi Mielenterveyden kädestä

 

Teksti ja kuva Metropolian hoitajaopiskelijat

Counter-Strike -pelaaja Suomen huipulta

Roope Simpanen elää unelmaansa ja pelaa ammatikseen CS:Go:ta.

Kesätöissä Fressiksessä

Fressiksessä on ollut kahden viikon ajan neljä nuorta kesätyöntekijää. Nuoret kertovat itse millaista työ someapulaisena on ollut.

3 hyvää tapaa syödä aamiainen

Mikä kolmesta aamusyöjätyypistä olet? Tunnista itsesi ja löydä itsellesi maistuvin aamiainen.

Syntymäpäivälahjaksi saatu taikurinlaatikko muutti Aatun elämän

Esiintyminen on aina ollut Aatulle mieluisaa – ja tietenkin myös itse taikuus.

Katso, että pääsi ei roiku – vältä someniska

Röhnötätkö sohvalla kännykkäsi kanssa, ja hetken kuluttua niskaan sattuu? Sinulla voi olla someniska.

Istumisen tauottaminen tuo virkeyttä päivääsi

Kaikki fyysinen aktiivisuus tekee hyvää. Löydä itsellesi sopivat keinot lisätä liikettä päivääsi.

Suomen Tuki- ja liikuntaelinliitto - Suomen TULE ry